Populairste BMW modellen voor import

De Bayerische Motoren Werke, of BMW voor u en mij, werd opgericht op 7 maart 1916, en heeft luxueuze racewagens geproduceerd die sindsdien zijn blijven uitblinken op de weg en de racecircuits.

BMW heeft enkele van de grootste auto’s voor rijliefhebbers gemaakt, en als je een fan bent van deze sportieve Duitse auto’s, zul je blij zijn om te weten dat we deze lijst hebben bijgewerkt met meer recente en nauwkeurige info.

De Duitse autofabrikant begon met het maken van vliegtuigmotoren, en het zou nog een hele tijd duren voordat het echt luxe auto’s begon te bouwen. In de afgelopen eeuw of zo, BMW heeft gemaakt van hoge kwaliteit, veilig, betrouwbaar en krachtige voertuigen. Met dat gezegd zijnde, hier zijn enkele van de beste BMW auto’s ooit gemaakt, gerangschikt.

De BMW 3.0 CSL werd geïntroduceerd puur als een homologatie special in 1972. BMW bouwde 1265 exemplaren om in aanmerking te komen voor deelname aan het Europese Toerwagenkampioenschap. De “L” in zijn aanduiding betekende leicht (licht), en ze bereikten deze lichtheid door het gebruik van dunner staal, het verwijderen van trim en geluidsisolatie, evenals het gebruik van aluminium voor de motorkap, deuren, en kofferdeksel, en het aanbrengen van perspex zijruiten

De auto werd geleverd met een aërodynamisch pakket dat bestond uit een grote luchtdam, korte vinnen bovenop de voorspatborden, een dakspoiler, en een achtervleugel van behoorlijke proporties. De achtervleugel was niet legaal voor straatgebruik, dus werd hij in de koffer achtergelaten voor installatie na aankoop in plaats van te worden geïnstalleerd in de fabriek. Met de volledige aero kit gemonteerd, kreeg de auto de bijnaam “Batmobile”.

Lees tip:  Fiat occasion

9 BMW E39 M5

De E39 BMW M5 wordt door veel BMW liefhebbers beschouwd als het hoogtepunt van de M5 line-up. De E39 M5 werd uitgebracht in 1998 en schreef geschiedenis door de eerste BMW M auto te zijn met een achtcilinder motor.

Het is een natuurlijk geaspireerde V8-motor die 349 pk levert en een voorbeeldig stukje Duitse techniek is. Deze krachtpatser stelt de M5 in staat om in slechts 5 seconden van 0 naar 60 te accelereren.

De volgende is de BMW Z3 M Coupé. De BMW M kwam als coupé of roadster en was een high-performance sportwagen model van de BMW Z3.

De Z3 M Coupe werd voor het eerst geproduceerd in 1997; hij had een korte levensduur van vier jaar voordat hij in 2002 uit productie ging. De Z3 M werd aangedreven door dezelfde 3.2 L S50 I6 motor als de M3 en had uiteraard achterwielaandrijving.

BMW 850CSI

De BMW 850CSI was een variatie op BMW’s high-performance 8-serie line-up. De 850CSI gebruikte een 5,6 L V12 motor die bij BMW liefhebbers bekend stond als de S70B56.

Dankzij zijn twaalfcilinder motor is de 850CSI een echte high-performance grand touring auto. Hoewel het nooit het meest populaire model op de markt was, was dat zeker niet te wijten aan zijn uiterlijk en pop-up koplampen.

BMW E36 M3

De E36 M3 is de tweede generatie van de M3 en zag productie van 1992 tot 1999. Onder de motorkap van dit beest ligt een 3.0-3.2L zescilinder motor die tussen de 280 en 321 pk produceert.

De E36 M3 is een praktisch voertuig met raceauto DNA, en het is meer dan in staat om alles aan te kunnen wat er naar hem wordt gegooid, of het nu op de weg of op het circuit is.

Tip: https://easyimport.nl/auto-importeren/wat-kost-een-auto-importeren/

Lees tip:  Zaken waar je op moet letten als je een laadpaal gaat kopen

BMW M1

De BMW M1 was oorspronkelijk bedoeld als een samenwerking tussen Lamborghini en BMW, maar toen er conflicten ontstonden in de jaren 1970, ging BMW verder om van deze auto een solo-project te maken. Geproduceerd in 1978, was de M1 bedoeld om te dienen als een productie racewagen.

De BMW M1 is uitgerust met een in het midden geplaatste zes-in-lijn motor met zes afzonderlijke gasklephuizen, dubbele nokkenassen en vier kleppen per cilinder, dit alles maakt hem in staat om 273 pk te produceren die naar de achterwielen wordt gestuurd via een handgeschakelde 5-versnellingsbak. De M1 haalde een topsnelheid van 162 mph, wat in die tijd behoorlijk indrukwekkend was.

E46 BMW M3 CSL

De meeste BMW-enthousiastelingen zullen je zonder aarzelen vertellen dat de E46-versie het summum van de M3 is, en de CSL is de ultieme versie van de E46. Sterker nog, het is misschien wel de beste auto met een M-label die ooit is gemaakt. Net als bij de 3.0 CSL staat de “L” voor Light, en licht is hij, want BMW claimt een gewichtsbesparing van 10% ten opzichte van de gewone M3.

De meest opvallende kenmerken zijn het met koolstofvezel versterkte dakpaneel, een unieke “Single Air inlet” voorbumper, en een nieuw vormgegeven kofferdeksel. De CSL werd ook exclusief uitgerust met de SMG II transmissie met een speciale launch-control mode. De ophanging werd geüpgraded en de inline-zes motor produceerde maar liefst 360 paardenkrachten!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.